Виховна робота

5 РЕЧЕЙ ПРО КОРОНАВІРУС, ЯКІ ПОТРІБНО ЗНАТИ БАТЬКАМ – МОН ТА МОЗ ДАЮТЬ РОЗ’ЯСНЕННЯ

Опубліковано 12 березня 2020 року о 17:52

5 основних речей, які мають знати батьки про коронавірусну інфекцію COVID-19 та про те, як реагувати, щоб убезпечити свою родину від хвороби. Про це розповідають Міністерство освіти і науки України разом з Міністерством охорони здоров’я сьогодні, 12 березня 2020 року.
“Уряд оголосив загальнонаціональний карантин до 3 квітня. Однак ми розуміємо, що просто не ходити до школи чи іншого закладу освіти – недостатньо. Важливо, щоб батьки знали, як діяти в ситуації карантину та від чого берегти дітей. Тому така інформація зараз дуже потрібна”, – розповіла заступниця Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.
ПЕРШЕ. Інфекція передається переважно повітряно-крапельним шляхом від зараженої людини або через дотик до забруднених поверхонь.
ЩО РОБИТИ: 
  • попросити дітей не підходити ближче ніж на 1 метр до людей, що кашляють, чхають або мають жар
  • нагадувати дітям про обов’язкове миття рук перед прийомом їжі та після відвідування вбиральні (мити руки потрібно щонайменше 20 секунд або використовувати дезінфекційні засоби для рук)
  • попросити дітей утриматися від прийому їжі з загальних упаковок або посуду (горішки, чіпси, печиво та інші снеки), куди багато людей занурюють руки
  • просити дітей уникати привітальних обіймів і рукостискань, поки епідеміологічна ситуація не стабілізується
  • посилити вимоги до вологого прибирання приміщень, очищення та дезінфекції об’єктів, яких торкається велика кількість людей, провітрювати приміщення
  • важливо уникати місць масового скупчення людей
ДРУГЕ. Симптоми інфекції: кашель, біль у горлі, риніт, лихоманка, утруднене дихання, сухий кашель, чхання, біль у грудині; у деяких випадках – діарея або кон'юнктивіт. У складних випадках інфекція може викликати пневмонію. У деяких випадках ця хвороба може бути смертельною, однак переважно це відбувається з людьми середнього чи похилого віку, що мають супутні захворювання. 
ЩО РОБИТИ: 
у разі підвищеної температури дитина має залишитися вдома до повного одужання та одразу отримати консультацію сімейного лікаря.
ТРЕТЄ. Як правильно поводити себе в умовах поширення вірусу?
  • мити руки щонайменше 20 секунд або використовувати дезінфекційні засоби для рук
  • під час кашлю або чхання прикривати рот і ніс паперовою хустинкою, яку потім необхідно викинути; чхати також правильно у згин ліктя
  • не підходити ближче ніж на 1 метр до людей, що кашляють, чхають або мають жар, уникати будь-якого тісного контакту з ними
  • не споживати сирих чи недостатньо термічно оброблених продуктів тваринного походження
ЧЕТВЕРТЕ. Маски не допомагають убезпечити себе від вірусу, вони допомагають лише в тому разі, коли маску носить хвора людина.
П’ЯТЕ. Наразі не існує жодних ліків для лікування чи запобігання коронавірусу. Будь-які пропозиції в Інтернеті про вакцини чи ліки – неправда.
Нагадуємо, що з 12 березня 2020 року в Україні запроваджено тритижневий карантин для усіх закладів освіти. Відповідне рішення Уряд ухвалив сьогодні, 11 березня 2020 року.






Всесвітній день води – 2020 «ВОДА ТА ЗМІНИ КЛІМАТУ – ПРИСКОРЕННЯ ДІЙ»

Щорічно 22 березня світова спільнота відзначає Всесвітній день води, який бере свій початок від Конференції з навколишнього середовища і розвитку (ЮНСЕД), що відбулася у 1992 році в Ріо-де-Жанейро. Генеральна Асамблея ООН ухвалила офіційне рішення про щорічне відзначення Всесвітнього дня водних ресурсів, щоб нагадати всім жителям планети про значення і важливість води, привернути увагу до проблем якості питної води, необхідності охорони водних ресурсів та їх раціонального використання.
Цьогоріч тематика Всесвітнього дня води:  «Вода та зміни клімату – прискорення дій».
Процес зміни клімату та екологічний стан водних ресурсів нерозривно пов’язані між собою. Вода є нашим найдорожчим ресурсом, що потребує відповідального та раціонального використання, адже кліматичні зміни у водній сфері вже незворотні, і від кожного з нас залежить, як у подальшому розвиватимуться ці зміни.
Не будьте байдужими до свого майбутнього!
ХОЧЕТЕ ЖИТИ В КРАЇНІ З ЧИСТОЮ ВОДОЮ?

Прості кроки, які може зробити кожен:

  • Вчасно закривати кран на кухні чи у ванній кімнаті – берегти десятки літрів;
  • Користуватися пральною чи посудомийною машинами при повному завантаженню;
  • Не використовувати фосфатні (фосфонатні) миючі засоби, бо фосфати призводять до загрозливого «цвітіння» водойм;
  • Віддавати перевагу душу замість ванної;
  • Вимикати воду під час чищення зубів;
  • Користуватися унітазом з двома режимами зливу;
  • Не засмічувати водойми побутовими відходами;
  • Не мити автомобілі на берегах річок та озер.
Перегляньте разом із сім’єю цікавий та пізнавальний ролик про фосфати та зробіть висновки кожен для себе
Цікавинки про українські водойми можна побачити тут
Повчальне відео про сортування сміття та шкоду від забруднення водойм пластиком
Ви не тільки зекономите власні кошти, а  й подбаєте майбутнє своїх дітей, які мають право пити чисту воду.
І пам’ятайте, що якісна вода – це основа вашого здоров’я.  



Толерантність по-українськи
Не маю зла до жодного народу,
До жодного народу в світі зла не маю.
Чого ж тоді все важчає мені
На світі жить у множині духовній?
М. Вінграновський

Щоб навчитися жити за законами миру, недостатньо їх просто знати і формально розуміти. Дуже важливо, щоб у кожному суспільстві, в кожній культурі толерантність набула змісту, пов’язаного з відповідною національно-культурною специфікою.
Так, англійці ототожнюють толерантність з готовністю бути поблажливим, араби – з милосердям і всепрощенням, росіяни – з протидією нетерпимості. Які ж особливості має українське розуміння толерантності? Щоб відповісти на це питання, доцільно згадати основні риси українців як нації. 
Багато дослідників стверджують, що українці вирізняються працелюбністю, потягом до освіти, мужністю, здоровим оптимізмом, повагою до старших поколінь, гостинністю. Нам не притаманна апріорна агресія до представників інших націй, релігій, культур (наприклад у праці І. Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація» зустрічаємо наступні рядки: «Український народ ніколи не був агресивним і нетерпимим до інших, ніколи в своїй історії не поневолював інших народів. Переважній більшості української інтелігенції внаслідок її демократизму завжди був чужий вузький націоналізм і зовсім не властивий шовінізм»). Але притаманні нам також інші, не такі позитивні риси – підвищена адаптивність, здатність до пристосування. В умовах розвитку комунікацій, інтеграції України до ЄС нам, українцям, дуже важливо зберегти національно-культурну ідентичність (адже однією з характерних особливостей толерантної людини є знання самого себе, власних переваг і недоліків) – пам’ятати, хто ми, чиї нащадки, у що віримо, яких традицій дотримуємося, – і не цуратися переймати кращий досвід у інших народів. 
Також потрібно відзначити, що Україна велика поліетнічна країна (на території якої, за переписом 2001 р., проживають представники 130 національностей. Українці становлять 77,8%, росіяни - 17,3%, білоруси, молдавани, кримські татари по 0,5%, болгари - 0,4%, угорці, румуни та поляки по 0,3%, євреї - 0,2%), що обрала шлях демократичного розвитку і внаслідок певних обставин зіткнулася з проблемами конфесійних, партійних, регіональних, етнічних протистоянь, забарвлених жорсткою нетерпимістю та насильством. Тож стан сучасного українського суспільства та розвиток держави вимагають формування довготермінового стратегічного партнерства в усіх сферах з метою побудови соціуму, в якому б культивувалися толерантні стосунки, тобто прийняття стратегії побудови толерантного суспільства в Україні.
Толерантність дуже важлива для України не лише із загальнолюдської, а й з економічної точки зору, для покращення якісного рівня сучасної економіки.
Соціально-економічний розвиток нашої країни багато в чому залежить від успішного формування культури ведення переговорів, мистецтва пошуку компромісів, продуктивної конкуренції між різними фінансово-промисловими групами, сферами малого і середнього бізнесу в умовах модернізації економіки України.      У сфері економіки дуже чітко проявляється прагматична функція толерантності як соціальної норми, що визначає баланс інтересів конкуруючих сторін. Наприклад, під час переговорів будь-які прояви інтолерантності чи просто неготовність до толерантності ведуть до провалу.
Висновок напрошується сам собою: толерантність по-українськи – це збереження та повага до різноманітності національної культури, збереження історичної пам’яті нашого народу і вміння вести діалог з представниками міжнародної спільноти.


Є. Ауербах

Я пізно зрозумів…

     Мати моя була маленькою худенькою жінкою з дуже м’яким і веселим характером. Її всі любили. А вона любила мене, для мене жила і працювала. Рано ставши вдовою, так і не вийшла заміж. Я добре пам’ятаю, як вона вперше повела мене до школи. Ми з нею дуже хвилювалися. На шкільному подвір’ї було багато дорослих, і всі вони трималися за своїх дітей. Коли дітям звеліли вишикуватись у шеренгу, батьки вишикувались разом із ними. Кучерявий учитель з усмішкою сказав: «Дорослі, відійдіть, школярі підуть у класи без вас». Мати, відпустивши мою руку, сказала: «Не плач, опануй себе, ти ж чоловік»,— і підштовхнула мене. Та я дуже швидко призвичаївся до нових обставин і заявив, що ходитиму до школи самостійно, і мати по телефону сказала подрузі: «Він став зовсім дорослим, до школи ходить сам і послав кішку до бісової мами».
     Пам’ятаю, у четвертому класі одна дівчинка подарувала мені живу черепаху. Мені ніхто ніколи не дарував черепах, і я дуже полюбив цю дівчинку. Я зробив їй у подарунок каламар із кори, та вона віддала той каламар іншій дівчинці, сказавши, що це не каламар, а «бузня». Вдома я, не витримавши, розревівся й розповів усе матері. «Знаєш,— сказала вона,— зі мною одного разу сталося таке саме. Це дуже боляче, і я теж плакала, але я жінка, мені це можна пробачити, а ти чоловік, опануй себе». Мені стало легше, і я відразу розлюбив те примхливе дівчисько.
     Свого батька я не пам’ятаю, мати сама виховувала мене. І я не замислювався, легко їй чи важко. Ми дружно й весело жили. Вона працювала, я вчився, у вільний час ми ходили на лижах, у театр, а вечорами любили мріяти про майбутнє. Вона мріяла, що в мене буде сильний характер і що я буду письменником, а я — про те, як матиму постійний пропуск у кіно.
     Так було до дев’ятого класу. Тут, як казала мати, мене підмінили. Може, це сталося тому, що в мене з’явилися нові приятелі, яких мені хотілося наслідувати, але я думаю, що перекладати провину на приятелів не варто. Мені було 16 років, і дещо я вже тямив.
     Я почав вести самостійне життя. Це виявлялось у тому, що я пізно приходив додому, став погано вчитися, навчився курити й перестав дивитися матері у вічі. Одного разу я, повертаючись о третій ночі, помітив біля своїх воріт маленьку фігурку матері. Від сорому, що вона не спить через мене, що зараз вона побачить, що я випив, я пройшов повз неї, ніби не впізнав.
     Після десятирічки до інституту я не потрапив, адже доки жив самостійним життям, по суті, не навчався. Я пішов працювати. У мене з’явилися власні гроші, але я віддав матері лише першу зарплату.
     Якось я помітив у неї на столику валідол, але я ніколи не чув, щоб вона скаржилася на серце. Сусіди вважали, що останнім часом вона змінилась, але я бачив її щодня й не помічав цього, точніше, не хотів помічати.
     Так минув рік, настала весна, і мати стала вмовляти мене готуватись до іспитів. Я розумів, що вона має рацію, та мені не вистачало волі. Настав травень. Зустрів я його добре. Два святкових дні в мене збиралась компанія. Мама, все нам приготувавши, йшла до подруги. Третього я поїхав з хлопцями за місто. Їдучи, забув залишити матері записку, що не приїду ночувати.   
        Прийшов додому я четвертого після роботи, але її вже не застав: вона померла третього ввечері, коли у квартирі нікого не було.
     З компанією, яка не подобалась моїй матері, я відразу порвав. Справжніх друзів серед них не було, я це зробив зовсім без жалю. Не кидаючи роботи, я став готуватися до іспитів і восени, склавши все на п’ятірки, раптово зрозумів, що радість, яку немає з ким розділити, втрачає свою чарівність.
     На другому курсі я дуже подружився з одним студентом. Олег був серйозним і добродушним хлопцем. Дивлячись на нього, я думав, що він сподобався б моїй мамі. Вихованець дитячого будинку, він зберіг лише неясні спогади про своїх батьків, яких втратив у ранньому дитинстві.
     Я відчував страшенну потребу розповісти йому все про свою матір, про наше чудове життя до останніх двох років, про те, як я мучив її і втратив. Слухаючи мене, Олег ставав усе суворішим, одного разу він крізь зуби процідив: «Мерзотник!» А я, розповідаючи, раптом ясно зрозумів, що для того, щоб убити людину, зовсім не треба хотіти її вбити,— це можна робити щодня байдуже, не розуміючи, чим це може скінчитись. Я зрозумів це надто пізно.
       Зазвичай, коли ми сиділи з Олегом у мене, я потім проводжав його до метро. Того вечора він сухо сказав: «Не проводжай». Я відчував, що можу втратити друга. Найдужче того вечора мені хотілося почути слова: «Не плач, опануй себе, ти ж чоловік».
     За тиждень Олег підійшов до мене. «Маю до тебе прохання,— сказав він,— напиши все, що ти мені розказав. Так, як розказав, так і напиши. Твоя мама хотіла, щоб ти писав, спробуй для неї…» Та, кому я присвятив це оповідання, ніколи його не прочитає й не дізнається, що я все життя старатимусь стати таким, як вона хотіла,— я опанував себе, адже я — чоловік.

Запитання для обговорення :
 1. Який важливий висновок зробив герой оповідання на основі свого гіркого досвіду?
 2. Чи можна з певністю сказати, що в його житті більше не буде зривів?
 3. Існує думка, що не всі здатні навчитися спілкуватись. А як ви вважаєте?
 4. Для чого потрібно вчитися спілкування?
 5.Ваша подруга прийшла до вас у гості й побачила, що ви ведете щоденник.     6.   6. Вона попросила вас дати почитати його. Що б ви їй відповіли?
 7. Чи вважаєте ви себе комунікабельною людиною?
 8. Проаналізуйте своє вміння спілкуватися. Що б ви хотіли змінити?

Завдання

Напишіть коротке оповідання на тему: «Людина, спілкування з якою лишило глибокий слід у моєму житті».


Онлайн уроки в Україні – розклад для 11 класу на тиждень 6-10 квітня


Для учнів 11 класу навчання буде проходити на каналі M1.







школа онлайн
Українські школи закриті на карантин, їх замінять уроки онлайн / Фото: vkurse.ua

Після тритижневого простою через карантин, для школярів з 5 по 11 клас повернуть заняття - на цей раз дистанційно, поки епідемія коронавіруса не піде на спад.
Програма Всеукраїнська школа онлайн дозволить дітям отримувати знання під час карантину завдяки відео-урокам, які будуть транслюватися по ТБ та в Мережі. Зйомки проходять в Новопечерской школі р. Києва. У видеозанятиях беруть участь українські зірки: ведучі, музиканти, актори, спортсмени та інші.
Як і для інших класів, школа онлайн 11 клас стартує по буднях о 10 годині ранку.
Кожен день на одинадцятикласників чекають шість уроків. Ось які дисципліни будуть їм викладати дистанційно під час карантину:
  • українська мова
  • алгебра
  • фізичні вправи
  • фізика
  • історія України
  • українська література
  • біологія
  • географія
  • англійська мова
  • геометрія
  • хімія
Нагадаємо, що для кожного класу уроки будуть транслювати різні канали. Онлайн уроки 11 клас буде дивитися по телеканалу М1. Крім цього, можна буде дивитися уроки і в інтернеті, на офіційному каналі Міносвіти в YouTube. Там же будуть викладатися запису вже минулих уроків, так що якщо хтось запізниться до трансляції або не цілком засвоїть матеріал, можна завжди повернутися і переглянути урок.
Запис уроків для 11 класу буде доступна за цим посиланням.
Онлайн уроки для школярів: розклад і де дивитися
Там же уроки будуть вестися в онлайн-режимі. Крім того, трансляції інтернет уроків можна буде дивитися на офіційній сторінці Міністерства освіти в Facebook.
Медіасервіс MEGOGO повідомив, що також підтримуватиме освітній проєкт "Всеукраїнська школа онлайн" - у спеціальному розділі "Всеукраїнська школа онлайн" з’являтимуться нові уроки. Для зручності, вони будуть поділені за днями, класами (від 5 до 11) і назвами предметів. Уроки будуть безкоштовні та доступні навіть для незареєстрованих користувачів.

Онлайн уроки – розклад для 11 класу

Понеділок, 6 квітня
Початок уроків – 10:00
  1. українська мова
  2. алгебра
  3. фізичні вправи
  4. фізика
  5. історія України
  6. фізичні вправи
Вівторок, 7 квітня
Початок уроків – 10:00
  1. українська література
  2. біологія
  3. фізичні вправи
  4. історія України
  5. географія
  6. фізичні вправи
Середа, 8 квітня
Початок уроків – 10:00
  1. англійська мова
  2. геометрія
  3. фізичні вправи
  4. хімія
  5. біологія
  6. фізичні вправи
Четвер, 9 квітня
Початок уроків – 10:00
  1. українська література
  2. фізика
  3. фізичні вправи
  4. англійська мова
  5. загальна історія
  6. фізичні вправи
П'ятниця, 10 квітня
Початок уроків – 10:00
  1. українська мова
  2. фізика
  3. фізичні вправи
  4. хімія
  5. алгебра
  6. фізичні вправи
Також у Міністерстві освіти розповіли, як будуть вчитися діти інших класів.

17 квітня, п’ятниця

Всесвітній день боротьби з гемофілією


День боротьби з гемофілією
Гемофілія - спадкова хвороба, пов’язана з порушенням процесу згортання крові, вона виникає через зміни всього 1-го гена в хромосомі X. Симптоми захворювання в більшості випадків з’являються вже в ранньому дитинстві, майже завжди не раніше, ніж на 4 - 5 день життя дитини. Гемофілія на сьогодні невиліковна, але її перебіг повністю і вдало контролюється за допомогою ін’єкцій пацієнтові відсутнього фактора згортання крові, в більшості випадків, виділеного з донорської крові. Іншими словами, нездоровим переливають гемопрепарати, що містять відсутні причини згортання - антигемофільну плазму, кріопреципітат, концентрати VIII фактора.
За ініціативою Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я та Всесвітньої Федерації Гемофілії 17 квітня був оголошений «Всесвітнім днем боротьби з гемофілією».
Метою створення і проведення «Всесвітнього дня гемофілії» є привернення уваги світової громадськості, політиків, чиновників від сфери охорони здоров’я і рядового медичного персоналу до проблем з якими щодня стикаються хворі на гемофілію, підвищення їх обізнаності про це спадкове захворювання, пов’язане з порушенням процесу згортання крові.
Дата для проведення «Дня гемофілії» була обрана організаторами не випадково, це своєрідна данина поваги творцеві Всесвітньої федерації гемофілії Френку Шнайбелю, який народився саме в цей день.
Всесвітній день гемофілії відзначається щороку під новим девізом, який акцентує увагу на тій чи іншій проблемі пов’язаної з цією непростою хворобою.

23 квітня, четвер

Всеукраїнський день психолога


Всеукраїнський день психолога
Всеукраїнський день психолога вже традиційно відзначається 23 квітня.
Психологія - це прикладна й академічна наука, що вивчає поведінку, психіку і психічні процеси людини. Наукова психологія постійно розвивається і є система теоретичних, експериментальних і методичних властивостей пізнання. Дослідження психічних явищ є фундаментальною основою сучасної психології.
Іноді говорать, що психологія - це наука про душу, але в матеріалістичному розумінні з неї виключено дослідження самої душі, так як це поняття ніяк не вкладається в чіткі прагматичні рамки матеріалістичного світогляду. Однак психологія, як наука і не прагне зайняти духовну нішу людської культури. Її доля - це пошук закономірностей і особливостей виникнення, формування і розвитку психічних процесів і психологічних станів людини, властивостей його психіки та поведінкових характерів. Прагнення людини підмінити властиву йому духовність психологічними доктринами, як правило може привести його у глухий кут, проте якщо не змішувати ці два поняття, то наука психологія може виявитися вельми корисна. На практиці в багатьох областях людської життєдіяльності вже давно застосовуються численні напрацювання і спостереження, які стали доступні завдяки науці психології. Психологія вносить значний внесок у розвиток і життя сучасного суспільства.
У професійне свято «День психолога» ми приєднуємося до численних привітань на адресу наших шанованих і завжди корисних психологів і бажаємо їм та їхнім пацієнтам міцного здоров’я і простого людського щастя - частіше бути в колі люблячої родини і радіти життю, тому що воно, як відомо, прекрасне!
Нагадаємо, що 10 жовтня відзначався «Всесвітній день психічного здоров’я».


ПОРАДИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ПРИ ПІДГОТОВЦІ ТА ЗДАЧІ ЗНО

Психологічна підготовка випускників до участі в ЗНО
Тестування – це серйозне психологічне випробування тому завдання школи і вчителів допомогти учням психологічно налаштувати учнів на успіх, ознайомити з правилами проходження ЗНО, допомогти в підготовці до тестування.
Деякі поради для успішного проходження ЗНО
Зовнішнє незалежне тестування вимагає від абітурієнта вміння планувати самостійну роботу. Тому в процесі самостійної підготовки до ЗНО краще всю інформацію, яку необхідно засвоїти, поділити на частини і визначити їх пріоритетність. В першу чергу варто вивчати найскладніші розділи, щоб вистачило часу на їх повторення. Працювати необхідно в сприятливій для навчання обстановці до тих пір, поки відчуваєте, що засвоюєте матеріал. Як тільки рівень сприйняття інформації знизився, варто відволіктися від підготовки до ЗНО на 20 хвилин.
Під час самостійної підготовки до ЗНО краще виконувати побільше різних тестових завдань. Їх можна знайти на сайтах регіональних центрів оцінювання якості освіти і ВНЗ України, на спеціалізованих web-порталах. Виконуючи тестові завдання, контролюйте, скільки часу у вас займає пошук відповідей.
Щоб зовнішнє тестування пройшло успішно, необхідно не лише вивчити, систематизувати матеріал, а й попрацювати над своїм зовнішнім виглядом та поведінкою.
Хвилювання – це природно, часто воно допомагає швидко налаштуватися на продуктивну роботу.
Щоб менше нервувати під час зовнішнього тестування, краще з’явитися до пункту тестування на 20 хвилин раніше. Їх вистачить для того, щоб налаштуватися на тести, підготуватися психологічно. Якщо є можливість, то краще прийти на тестування пішки.
Впевненість, спокій, вміння слухати інструктора, знання та інтуїція – це запорука вашого успіху при складанні ЗНО.
Зовнішнє тестування вимагає завчасної підготовки, в тому числі й психологічної.
Не варто ставити перед собою надзвичайно складні завдання, адже чим менше часу залишається до тестування, тим важче їх виконати. Краще сформулювати основну задачу, потім розбити її на невеликі частини, які дійсно можна вирішити у визначений проміжок часу. Це допоможе зменшити хвилювання, викликане майбутнім зовнішнім тестуванням, а сам шлях до успішного складання тестів ЗНО буде не таким тернистим.
Якщо важко відразу сконцентруватися на вивченні предмета, то варто почати з повторення матеріалу або з вивчення легшої теми. Як тільки праця стане більш продуктивною, можна переходити до більш складних розділів. Такий підхід не дозволить зневіритися у власних силах.
Кожен день варто виконувати спеціальні вправи, які допоможуть зняти емоційне напруження і втому. В день зовнішнього тестування такі вже звичні вправи допоможуть швидко побороти хвилювання.
Якщо ви впевнені в своїх силах і вмієте здобувати знання, то самостійний спосіб підготовки до зовнішнього тестування може виявитися найбільш ефективним. Головне – правильна мотивація.
Зовнішнє незалежне тестування – це важлива подія в житті кожного абітурієнта, тому в переддень тестування варто приділити собі та своєму відпочинку максимум часу.
Зовнішнє незалежне тестування вимагає багато уваги. Тому напередодні ЗНО не варто себе перевантажувати, постійно тренуючись в складанні тестів, знову й знову вивчаючи власні нотатки або підручники.
Навпаки, НЕОБХІДНО:
• виспатися, щоб встати в доброму гуморі, бадьорим, готовим до великих звершень;
• підготуватися психологічно, налаштуватися лише на позитив. Для цього можна роздрукувати власний сертифікат, у якому варто проставити по вибраним для тестування предметам максимальну кількість балів. Буде добре, якщо такий сертифікат буде постійно перед очима;
• закохатися у вибраний для ЗНО предмет, відчути, що він вартий захоплення, інтересу. У своє захоплення слід дійсно повірити;
• пам’ятати, що думки матеріалізуються, тому не слід сумніватися у своїх знаннях. Краще думати про можливості, які відкриваються після складання ЗНО: про нових друзів, про омріяну професію, про переваги студентського життя;
• просто повторити вивчений матеріал, щоб впевнено почуватися на зовнішньому тестуванні. Для цього краще виділити той час, коли працюється найкраще;
• за декілька днів до тестування можна «сісти» на спеціальну «розумову» дієту. До звичайного раціону можна додати мюслі, банани, родзинки, горіхи і шоколад;
• провести вільний час на свіжому повітрі, найкраще – в парку.
ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ЗДАЧІ ЗНО
( психологічні поради )
Задовго до ЗНО:
Спочатку підготуй місце для занять. Забери зі столі усі зайві предмети, зручно розклади свої зошити, підручники, ручки тощо;
Можна доповнити інтер’єр кімнати жовтим та фіолетовим кольорами, оскільки вони підвищують розумову активність. НЕ потрібно перефарбовувати стіни, а достатньо картини, занавіски, серветки, лампи, тощо. Також цікаво зауважити, що за твердженням вчених запах лимону у вашій кімнаті підвищує розумову працездатність на 20%.
Склади план своєї роботи. Перед тим визнач - Хто ти є ? - сова чи жайворонок. Склади план занять на кожен день. Важливо чітко знати, що ти робиш і не говорити усім оточуючим: « Я займаюся чи готуюсь» , а « Я вивчаю саме певний розділ, конкретний матеріал»;
Починай із найважчого, але посильного. Легше і приємніше залишай на після обіду.
Змінюй заняття із відпочинком. Психологи встановили, що оптимальна тривалість заняття 30-40 хв. Максимум уваги досягається після 10-15 хв. від початку роботи. Тривалість перерв у першій половині дня не повинна перевищувати 5-10 хв. У другій половині дня тривалість кожної наступної переви збільшуйте на 5 хв. Не забувай у час відпочинку робити зарядку, займатися спортом, робити короткі прогулянки, допомагати батькам, тобто повністю відволікатися від навчання на короткий час. .
Тренуйся щоденно робити тести. Роби це із секундоміром.
Не потрібно заучувати напам’ять певні тексти, вчися робити короткі записи, нотатки, регулярно їх переглядай.
Регулярно повторюйте матеріал, бажано через 10 хв., після того, як ви вивчали новий матеріал, а згодом через добу. Кожне наступне повторення повинно бути коротшим попереднього.
Займайся самопереконанням. При всій своїй простоті, це є дуже дієва зброя. Повторюй про себе: «Я знаю багато, я спокійний, я впевнений, я розумний і т.д.», «Я напишу добре тестування».
День перед здачею ЗНО
Багато хто вважає, що щоб повністю підготуватися до іспитів бракує одного дня. Це невірно. Вже після обіду важливо припинити готуватися, здійснити прогулянку на свіжому повітрі, прийняти душ, підготувати одяг, документи, інші необхідні речі.
У день ЗНО:
  • Будь сконцентрованим. Не звертай уваги на поведінку оточуючих. Для тебе повинен існувати лише текст завдань і годинник.
  • Дій швидко, але не поспішай. Перед тим як дати остаточну відповідь , двічі прочитай завдання, переконайся, що ти правильно зрозумів, що від тебе вимагається.
  • Спочатку берись за ті завдання, у правильності відповідей на які ти не сумніваєшся.
  • Пропускай! Потрібно навчитися швидко пропускати важкі і незрозумілі завдання, щоб згодом до них повернутися.
  • Читай завжди уважно завдання до кінця. Розуміти завдання з перших слів і добудовувати закінчення за допомогою власної уяви – це надійний шлях до помилок.
  • Думай лише про поточне завдання. Коли ти бачиш нове завдання, забудь про попереднє.
  • Якщо попереднє завдання тобі не під силу, забудь про цю проблему. Наступне завдання це шанс набрати додаткові бали.
  • Використовуй методику виключення. Якщо не знаєш правильної відповіді , то можна розпізнати усі невірні відповіді в силу їхньої абсурдності.
  • Заплануй два круги. Завжди перевіряй себе. Навіть якщо відповідь легка і однозначна на перший погляд.
  • Вгадуй. Довірся власній інтуїції і вона разом із твоїм логічним мисленням.
Зовнішнє незалежне оцінювання!
ЯК ПІДТРИМАТИ СВОЮ ДИТИНУ?
( психологічні поради батькам)
Шановні батьки, психологічна підтримка - це один з найважливіших чинників, що визначають успішність Вашої дитини під час здачі ЗНО. Досить часто ми створюємо ситуацію залежності у вашої дитини, на кшталт, - «якщо ти …, то…», нав’язуємо нереальні стандарти, суперництво із ровесниками, - «подивись, як інші стараються…» тощо.
Водночас справжня підтримка повинна ґрунтуватися на підкресленні здібностей, та позитивних сторін дитини. Підтримувати свою дитину - значить вірити в нього. Підтримка заснована на вірі в природжену здатність особи долати життєві труднощі при підтримці тих, кого вона вважає значущими для себе. Дорослі мають нагоду продемонструвати дитині своє задоволення від її досягнень або зусиль.
Інший шлях - навчити підлітка справлятися з різними завданнями, створивши у нього установку: «Ти можеш це зробити!».
Щоб продемонструвати свою віру в дитину, батьки повинні мати мужність і бажання
зробити наступне:
• забути про минулі невдачі своєї дитини;
• допомогти дитині знайти впевненість у тому, що він/вона справляться із тим чи іншим завданням;
• пам'ятати про минулі успіхи і повертатися до них, а не до помилок.
Існують слова, які особливо підтримують дітей, наприклад: «Знаючи тебе, я упевнений, що ти все зробиш добре», «Ти знаєш це дуже добре» тощо. Підтримувати можна також за допомогою дотиків, сумісних дій, тощо..
Пам'ятайте, основні правила психологічної підтримки, які є особливо важливими в період підготовки до іспиту:
• приділіть дитині увагу (цікавтеся її настроєм, станом здоров'я, проявляйте турботу про її потреби).
• забезпечте Вашій дитині місце для роботи, прослідкуйте, щоб ніхто із домашніх їй не заважав.
• контролюйте режим підготовки випускника, не допускайте перевантажень, пояснюйте, що обов’язково необхідно робити перерви, змінювати види занять.
• ранкова зарядка, спорт, прогулянки, не повинні бути виключеними із щоденного графіка під час підготовки до здачі тестів.
• зверніть увагу на харчування дитини. Подбайте, щоб вдома була поживна і різноманітна їжа, що забезпечить збалансований комплекс вітамінів. Пам’ятайте, що такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага тощо стимулюють роботу головного мозку. При цьому не зловживайте солодощами і борошняним виробами.
• залиште для дитини на період іспитів мінімальний перелік домашніх обов'язків, давайте їй зрозуміти, що оберігаєте її.
• допоможіть дитині розподілити час підготовки відповідно до певних тем. Дуже важливо для дитини навчитися робити певні схематичні нотатки, візуально впорядковувати матеріал. Основні формули, положення можна виписати на листочки і повісити у різних куточках вашого дому.
• придбайте різноманітні тренінгові матеріали по тестуванню ( Збірники тестів.). Велике значення має щоденне тренування дитини практично працювати із тестами.
• вчіть дитину правильно орієнтуватися у часі і розподіляти свій час.
• виражайте готовність допомогти і допомагайте в різних питаннях підготовки.
• розказуйте про свій досвід здачі іспитів, де це доречно. Розкажіть, що ви відчували перед іспитами. Водночас, не видавайте свого хвилювання перед днем здачі тестів і не переносьте тим самим своє хвилювання на дитину.
• прагніть виражати упевненість в силах, не лякайте провалом. Не переживайте за кількість балів, які дитина отримає після тестування. Дитина повинна знати, що кількість балів не завжди остаточний і кінцевий вимір її можливостей.
• дайте дитині напередодні тестування можливість повноцінно відпочити і добре виспатися. І пам'ятаєте, найголовніше понизити напругу і тривожність дитини і забезпечити відповідні умови для занять.
ЗАПОВІДІ УЧНЯ
  • Ти здібний і сильний! Будь упевнений у своїх силах і здібностях.
  • Вчися самостійно мислити. Тренуй пам’ять. Більше запитань ”Чому?”
  • Постійно шукай практичне застосування своїм знанням.
  • Будь завжди уважним до самобуття, потреб, прагнень інших.
  • Навчись і умій дружити. Життя без друзів неможливе.
  • Проявляй миролюбність, толерантність і милосердя до оточуючих.
  • Спори і конфлікти вирішуй з позиції розуму.
  • Пробачай тих, хто свідомо або несвідомо став причиною неприємностей.
  • Якщо хочеш, щоб поважали тебе, необхідно навчитись поважати інших.
  • Прислухайся до думок інших і рахуйся з ними.
  • Будь доброзичливим, усміхненим, поступливим.
  • Пізнай себе, можливості середовища, тих умов, що тебе оточують, і зроби правильний вибір, визнач свої цілі і зміст життя.


     Вітаю Вас, любі учні! Відповідно до Плану роботи училища в квітні місяці в нашому закладі проходить місячник з охорони праці та безпеки життєдіяльності. Тому пропоную вашій увазі змістовний матеріал.
     
     Перейдіть за посиланням, опрацюйте презентацію та складіть свій алгоритм дій під час пожежі.


https://drive.google.com/file/d/1TKqRwIOsC8f9G9sZh-KsJntFrwLji4kl/view?usp=sharing


Перейдіть за посиланням,  перегляньте відео, уважно прослухайте корисну інформацію, запам'ятайте матеріал.

http://youtube.com/watch?v=eAmakJ07EJo



Дайте відповіді на запитання та складіть пам’ятку «Як запобігти пожежі.»
1.     Які чинники зумовлюють виникнення пожежі?
2.     Які наслідки пожеж?
3.     Перелічіть матеріальні, соціальні та екологічні наслідки пожеж.
4.     Які дії потрібно виконати під час пожежі у житловій квартирі чи приватному будинку?
5.     Які заходи та правила потрібно виконати за для уникнення пожеж?
6.     Якими чинниками провокуються лісові пожежі?
7.     Коли найбільш пожежонебезпечними є ліси?
8.     Якої шкоди завдають пожежі в лісі?
9.     Яких правил потрібно дотримуватись щоб запобігти пожежі знаходячись в лісовій чи парковій зоні?
10.                       Яка відповідальність передбачена за порушення правил пожежної безпеки в лісах?
11.                        Що потрібно робити, якщо ви потрапили в зону небезпеки?
 Які заходи потрібно виконати для збереження життя та здоров’я

4 травня, понеділок

Міжнародний день пожежників

У пожежній службі ми боремося разом проти одного спільного ворога - вогню
Святкування Міжнародного дня пожежника відбувається в першій декаді травня. Вперше відзначено в 1999 р. День присвячений вшануванню пожежних і їх небезпечної служби, є професійним святом пожежників. В цей День організовується і ряд пам’ятних заходів.
Працівники пожежних служб - це люди, які безперечно заслуговують на визнання. Кожен день вони реагують на тисячі інцидентів швидко і ефективно. Результати їхніх зусиль - порятунок незліченної кількості людських життів і збереження матеріальних цінностей, які потенційно могли б бути знищені розбурханим вогнем.
2 грудня 1998 року сталася одна з трагічних подій, яка потрясла жителів австралійського містечка Лінтон, а також і весь світ. Пожежні в Лінтоні - густонаселеному районі в Вікторії - билися з великим вогнем, що швидко поширювався від сухого чагарнику, який покривав значну територію і погрожував мешканцям містечка. Це був черговий екстрений виклик і пожежники Geelong West Fire Brigade не знали про трагедію, яка чекала на них попереду. Гаррі Вредевелдт, Кріс Еванс, Стюарт Девідсон, Джейсон Томас і Метью Армстронг завантажилися в свою пожежну машину і вирушили назустріч небезпеці. Вони були частиною ударної команди і були відправлені на погашення вогню в допомогу іншим групам. Коли ці п’ятеро потрапили в гарячу зону, вітер раптово змінив напрямок. Їх машина в лічені секунди опинилася у страшному полум’ї. Вогонь стрімко вбив всіх п’ятьох членів екіпажу.
4 травня 1999 року вперше було організовано Міжнародний день пожежниів (IFFD). Він був заснований після того, як 4 січня 1999 року по електронній пошті по всьому світу було розіслано послання у зв’язку з загибеллю цих п’ятьох пожежників в Австралії. Дата - 4 травня - і раніше була традиційним днем пожежних в багатьох європейських країнах. До того ж це день святого Флоріана Лорхского, в католицькій традиції - покровителя пожежників.
В цю дату пропонується згадувати тих пожежників, які загинули, виконуючи свою роботу під час несення служби в місцевих регіональних громадах. Вони присвятили своє життя захисту всіх нас. Ми ж, зі свого боку, можемо проявити нашу підтримку і вдячність пожежним по всьому світу, які продовжують захищати нас протягом усього року.
Статистика невблаганна. За даними проекту DilovaMova.com, наприклад, в 2009 році тільки серед пожежників у Сполучених Штатах Америки було зареєстровано 90 смертельних випадків.
«Роль пожежного в сучасному суспільстві - будь то міська чи сільська місцевість, волонтерська діяльність або професійна кар’єра, промисловість, оборона, авіація, автоспорт або інше - це завжди самовідданість, вірність своїй справі і жертва - незалежно від того, в якій країні ми живемо і працюємо. У пожежній службі ми боремося разом проти одного спільного ворога - вогню - незалежно від того, з якої країни ми родом, яку форму ми носимо або якою мовою ми говоримо», - Джей-Джей Едмондсон (волонтер-лейтенант і пожежний), який відправив те саме електронне послання у 1999 році.
З честю надягаючи і демонструючи в цей День сині та червоні стрічки, прикріплені одна до одної, беручи участь в меморіальних або публічних подіях, кожен може висловити нашу загальну подяку пожежним повсюди.
Нагадаємо, що професійне свято Дня працівників пожежної охорони України відзначається 17 квітня.


Цифрова гігієна: яких правил варто дотримуватися в інтернеті?

Кожен з нас у середньому щоденно проводить понад 3,5 години в інтернеті та соцмережах. Із карантином ця цифра суттєво збільшилася і тепер люди майже увесь час перебувають онлайн. Саме тому варто приділяти особливу увагу безпеці в інтернеті та цифровій гігієні. 
Цифрова гігієна — це грамотне споживання інформації, а також дотримання базових правил кібербезпеки: не використовувати один і той самий пароль на всіх акаунтах, застосовувати двофакторну ідентифікацію, регулярно здійснювати резервне копіювання та оновлення застосунків. 
Також важливо вміти відрізняти фішингові листи від справжніх. Фішинг – це спроба оманливим шляхом отримати особисту інформацію користувачів в Інтернеті. Як правило, це підроблені електронні листи, оголошення або сайти. 
Обов’язково потрібно перевіряти електронну адресу. "https" — безпечний протокол передачі даних. Особливо варто звертати увагу на це під час розрахунків в інтернеті та коли йдеться про банківські чи фінансові сервіси. 
Зловмисники у фішингових листах або на сайтах можуть запитувати таку інформацію:
  • імена користувачів і паролі, зокрема прохання змінити пароль;
  • номери банківських рахунків та кредитних карток;
  • PIN-коди;
  • дату народження і т. д.
Тому, при отриманні електронного листа із запитом особистої інформації, варто бути обережними: не натискати посилання та не надавати особисті дані, доки не будете впевнені, що лист справжній.
Якщо надійшов підозрілий лист потрібно:
  • переконатися, що електронна адреса й ім’я відправника збігаються
  • перевірити, чи правильно написано назву компанії, від якої лист
  • перш ніж натиснути на посилання, навести на нього курсор (URL-адреса має відповідати опису)
  • не завантажувати файли, що мають невідоме вам або потенційно небезпечне розширення
Радимо дотримуватися цих простих правил цифрової гігієни та стежити за новинами Мінцифри.

7 травня, четвер

День радіо

7 травня і вважається святом працівників всіх галузей зв’язку, радіоаматорів і радіожурналістів
Статистика показує що, наприклад, в США 73% людей в авто слухають радіо, на кухні слухачів не менше - 46%, у 23% населення країни радіо встановлено у ванній кімнаті.
Перші досліди в галузі радіозв’язку провів американець Малон Лумис в 1868 році. Зв’язок встановлювалася за допомогою двох електропроводів, піднятих над землею на повітряних зміях. Перший провід служив антеною радіопередавача, а другий - антеною радіоприймача. Лумісу в присутності членів Конгресу США вдалося передати сигнал на відстань 18 миль.
З 1945 року День радіо відзначається щорічно 7 травня і вважається святом працівників всіх галузей зв’язку, радіоаматорів і радіожурналістів.
У цей день 1895 російський фізик Олександр Степанович Попов здійснив перший сеанс радіозв’язку і продемонстрував світові перший радіоприймач.
Вперше ця дата була урочисто відзначена в СРСР у травні 1925 року. Це був тридцятирічний ювілей радіо. Попередні круглі дати пройшли непоміченими. Це можна пояснити складністю політичної обстановки тих років. Двадцятиріччя радіо збіглося з розпалом першої світової війни, під час двадцятип’ятиріччя в країні йшла громадянська війна.
Півстолітній ювілей радіо співпав за часом з переможним завершенням війни з фашистською Німеччиною. 2 травня 1945 вийшла Постанова Ради Народних Комісарів СРСР про святкування п’ятдесятиріччя від дня винаходу радіо А.С. Поповим. З огляду на роль радіо в культурному та політичному житті суспільства і в обороні країни, уряд вирішив встановити 7 травня щорічний „День радіо”.
Нагадаємо, що Всесвітній День радіо - 13 лютого, Всесвітній день дитячого телебачення і радіомовлення у березні, а День працівників радіо, телебачення та зв’язку України 16 листопада.
На цей момент радіозв’язок пройшла величезний шлях в своєму розвитку, і сьогодні технології зв’язку є невід’ємною частиною нашого повсякденного життя.
Самий комічний жарт на радіо бул зафіксован 1 квітня 1976 року в Англії. На радіо астроном ведучий на ім’я Патрік Мур передав повідомлення мовляв, сьогодні вранці о 9:47 Плутон буде знаходитися позаду Венери, в результаті чого на всій нашій планеті має знизитися тяжіння. Так само він рекомендував всім стрибати, щоб відчути всю красу космонавтів. Яке здивування було у працівників радіо, коли їм почали дзвонити і говорити, що вони відчули невагомість, а одна жінка стверджувала про польоти над диваном в її кімнаті.

8 травня, п’ятниця

День пам’яті та примирення в Україні

День пам’яті та примирення
Такі людські амбіції, які зав’язуються на культі окремої людської особистості і зарозумілість, зведена на рівень державної політики: відверта брехня, підступність і бажання збагачення, а за рахунок ближнього свого сусіда, приводять зрештою до розв’язування будь-якої війни. Вони не зникнуть самі по собі.
На рівні простої людини, для того, щоб побудувати навіть саме звичайне житло чи народити і поставити на ноги дитину, ми змушені вкладати масу сил, коштів і часу. Навпаки, щоб в нетерпимості до ближнього зруйнувати все це, достатньо однієї миті і вкрай не хитрої, дешевої пекельної машини.
Терпіння і відсутність такого координально впливають на наше життя. Терпіння - це одна з чеснот, даних нам Богом, щоб навчитися прощати, знаходити порозуміння і примирення між собою. Не маючи терпіння між собою, не можемо мати миру один з одним, ми воюємо, знищуючи насамперед самих себе.
Чергове нетерпіння - зведене в площину практичної ненависті - Друга світова війна, одними з передумов до якої з’явилися політична ідея «арійського світу», роздування міфів про утиск німецькомовного населення в пресі, радісні вигуки «Гітлер - введи війська» і анексія Німеччиною Судетської області, що належала Чехословаччині, розпочалася 1-го вересня 1939-го року. Вона охопила всю земну кулю і тривала до 2-го вересня 1945-го року, забрала і скалічила десятки мільйонів життів, принесла наймасштабнішу розруху і горе.
Для Європи, як і для всього Нового Світу, це було жахливе потрясіння. Це було потрясінням для України і всіх інших радянських республік, що входили тоді до складу СРСР, найближчого партнера і «об’єднувача пролетарів усіх країн», помічника Німеччини з впровадження псевдо соціалістичної каральної системи до середини 1941-го року. Слово «каральної» ми вибрали керуючись фразою: «Держава - апарат насильства в руках панівного класу» (пер. з рос. В. І. Ленін. Повне зібрання творів (третє видання). - М .: Политиздат, т.20, стр.20)
Щоб зупинити криваве безумство і насильство, знадобилася безпрецедентна консолідація з боку всього світового співтовариства і політикуму. У боротьбі за звільнення від цієї згубної виразки об’єдналися здавалося б чужі до цього ідеології (наприклад, демократія, монархія і радянська диктатура пролетаріату) і Бог дав нам перемогу.
Але амбіції нікуди не поділися, просто перекачували і розчинилися навколо вогнища цієї тліючої хвороби. Так, 7-го травня 1945-го року німецький генерал Йодль від імені основного агресора, у ставці Дуайта Ейзенхауера в Реймсі, підписав умови беззастережної капітуляції Німеччини, у свою чергу «ображений» радянський уряд висловив категоричний протест з вимогами підписати акт про беззастережну капітуляцію Німеччини безпосередньо в Берліні за участю СРСР, що формально і було зроблено днем пізніше, 8-го травня 1945-го року, близько опівночі. Цей процес відбувся в передмісті Берліна Карлсгорсті, який був зайнятий радянськими військами. Делегація представників німецького командування на чолі з генералом Кейтелем з боку агресора підписали акт про беззастережну капітуляцію збройних сил Німеччини. Від Великобританії акт підписав маршал Артур Теддер, генерал Карл Спаатс від США, від усіх радянських республік був підпис маршала Георгія Жукова та генерал Жан де Латтр де Тассіньї від Франції.
Це була проста демонстрація примирення й пам’яті. Так, свято Перемоги в Європі святкується й донині щорічно 8-го травня.
24-го березня 2015-го року Президентом суверенної європейської України був підписан Указ № 169/2015, яким тепер і українська спільнота повернулася до цієї славної традиції.
З Днем пам’яті і примирення!

Дні пам’яті та примирення, присвячені пам’яті жертв Другої світової війни

Дні пам’яті та примирення, присвячені пам’яті жертв Другої світової війни
22 листопада 2004 року Генеральна Асамблея ООН проголосила 8 і 9 травня днями пам’яті і примирення і, визнаючи, що держави-члени можуть мати свої дні перемоги, звільнення та святкування, запропонувала всім державам-членам, організаціям системи Організації Об’єднаних Націй, неурядовим організаціям і приватним особам щорічно відповідним чином відзначати один з цих днів або обидва ці дні як данину пам’яті всім жертвам другої світової війни.
Ми пишаємося тим, що народи наших країн внесли вирішальний внесок у досягнення перемоги і спасіння людства від нацистського поневолення. Віддаємо належне тій величезній ролі, яку відіграли у розгромі фашизму всі держави антигітлерівської коаліції. Багато десятків мільйонів людей віддали свої життя в ім’я досягнення Перемоги.
Сьогодні ми схиляємо голови перед пам’яттю тих, хто загинув на полях битв і в таборах смерті, в містах і селах. Всі ми в неоплатному боргу перед полеглими у справедливій боротьбі за свободу і гідність людини. Віддаємо данину глибокої поваги ветеранам Другої світової війни».
Від редакції: з кожним роком реальних свідків та учасників Другої світової війни стає все менше. Настане день, коли вони підуть від нас у вічність і дуже важливо не забувати до чого призводить війна, гординя і неповага один до одного, безглузда ідеологічна конфронтація та зрада елементарним людським цінностям. В іншому випадку ми маємо всі шанси на повторення тих жахів, відблиски яких, на превеликий жаль, ми спостерігаємо останнім часом між братніми народами.

12 травня, вівторок

Україна стала членом ЮНЕСКО

Україна стала членом ЮНЕСКО 12 травня 1954 року
Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО або UNESCO) є міжнародною організацією, спеціалізованою установою Організації Об’єднаних Націй, у співпраці членів-держав у галузі освіти, науки, культури, сприяє ліквідації неписьменності, підготовці національних кадрів, розвитку національної культури, охорони пам’яток культури тощо. На початок 2013 року кількість країн-учасниць становило 195 держав. Україна стала її членом 12 травня 1954 року.
На честь ЮНЕСКО названо астероїд 274300 ЮНЕСКО, відкритий в Андрушівський астрономічній обсерваторії України.
Нагадаємо, за даними проекту DilovaMova.com, Статут ЮНЕСКО був підписаний 16 листопада 1945 року. Тоді ж була створена підготовча комісія. Статут був підписаний представниками 37 держав з 44, присутніх на зустрічі і вступив в силу після того, як був ратифікований 20 державами. 4 листопада 1946 року в Парижі відбулася перша сесія Генеральної конференції ЮНЕСКО, в якій взяли участь представники 30 держав.
На сьогодні список місць всесвітньої спадщини ЮНЕСКО представляє вже готовий путівник по світу. Найсуворіші критерії, за якими пам’ятки планети потрапляють в цей список - гарантія того, що в будь-якому з цих місць варто побувати. Звичайно далеко не кожна пам’ятка відома основній масі туристів і не тільки, наприклад, за підсумками порівняння запасів найчистішої води на планеті, що проводилося під егідою ЮНЕСКО в 122 країнах світу - Фінляндія є провідною державою в цьому питанні.
За статистикою ЮНЕСКО, письменник Жюль Верн - самий «перекладений» автор в світі. Його книги були надруковані на 148 мовах. Культурних пам’яток ЮНЕСКО понад 760.
ЮНЕСКО як спеціалізована установа Організації Об’єднаних Націй сприяє зміцненню миру, подолання бідності, сталому розвитку і міжкультурному діалогу за допомогою освіти, науки, культури, комунікації та інформації.

15 травня, п’ятниця

Міжнародний день сім’ї

Сім’я як основний елемент суспільства була і залишається берегинею людських цінностей
Дуже часто в сучасних сім’ях через те, що чоловік і дружина протягом дня багато часу приділяють роботі, дітям, телевізору, інтернету, хобі і т.д., наодинці подружжя проводять всього близько 4 хвилин в день.
Міжнародний день сім’ї встановлений Генеральною Асамблеєю ООН у 1993 році і відзначається щорічно 15 травня (резолюція A/RES/47/237 від 20.09.1993 р.). Встановлення цього дня покликане звернути увагу громадськості різних країн на численні проблеми сім’ї. На думку Генерального секретаря ООН Кофі Аннана, коли зневажаються основні права однієї сім’ї - єдність всієї людської сім’ї, членами якої вони є, перебуває під загрозою.
Будучи одним із основних інститутів суспільства, першою сходинкою соціалізації людини, сім’я розвивається та видозмінюється разом із навколишнім світом, по-своєму реагуючи на вимоги часу, відповідаючи на громадські потреби і сама формує їх.
Сім’я як основний елемент суспільства була і залишається берегинею людських цінностей, культури та історичної спадкоємності поколінь, чинником стабільності і розвитку. Завдяки сім’ї міцніє і розвивається держава, зростає добробут народу!
У всі часи по відношенню держави, а також по становищу сім’ї в суспільстві судили про розвиток країни. Це тому, що щасливий союз сім’ї і держави - необхідна запорука процвітання і добробуту її громадян.
З сім’ї починається життя людини, тут відбувається формування її як громадянина. Вона - джерело любові, поваги, солідарності та прихильності, то, на чому будується будь-яке цивілізоване суспільство, без чого не може існувати людина. Благополуччя родини - ось мірило розвитку і прогресу країни.

18 травня, понеділок

День боротьби за права кримськотатарського народу


День боротьби за права кримськотатарського народу
16-го травня 2014-го року "Враховуючи, що через сімдесят років після депортації внаслідок дій тоталітарного режиму колишнього СРСР кримськотатарський народ постає перед загрозою дискримінації на рідній землі, з метою підтримки боротьби громадян України - кримських татар за реалізацію своїх прав як представників корінного народу, відповідно до статті 112 Конституції України постановляю встановити в Україні День боротьби за права кримськотатарського народу, який відзначати щорічно 18 травня ", - підписано відповідний Указ в.о. президента України.
Нагадаємо, за даними проекту DilovaMova.com, 18-го травня, починаючи з 1994-го року в Україні, також згідно Указу Президента № 165/94 від 14-го квітня 1994 року, відзначається «День скорботи і пам’яті жертв депортації кримськотатарського народу», яка сталася 18-20 травня 1944-го року.

18 травня, понеділок

День скорботи і пам’яті жертв депортації кримськотатарського народу

День скорботи і пам’яті жертв депортації кримськотатарського народу 1944 року
Депортація - примусове або насильницьке переселення одних людей іншими за межі певної території - найдавніше явище. Своєрідний «інструмент» боротьби, в цілому , з власними страхами тих, хто займається подібним неподобством, їх побоюванням за примарну владу. Ефективність подібного методу вкрай сумнівна і не витримує жодної здорової критики. Більш того, виступаючи в якості тимчасового заходу «вирішення проблеми» лише додає цих проблем, породжуючи і горе, і приховану ненависть, біль і страждання, які в свою чергу, в тій чи іншій мірі, неодмінно мають зворотний, дуже потужніший ефект.18-го травня, починаючи з 1994-го року в Україні, згідно Указу Президента № 165/94 від 14-го квітня 1994 року, відзначається День скорботи і пам’яті жертв депортації кримськотатарського народу, яка сталася 18-20 травня 1944-го року. Переселенню піддалися і старі, і жінки, і діти, цілі родини, більше чверті мільйона люду. Жахливий злочин, з цілої черги, від антилюдських проявів у часи сталінського режиму, війни та радянської влади. Вже у 1967-му році, при тій же самій, радянській владі, Указом Президії Верховної Ради СРСР № 493, ці дії були визнані необгрунтованими. Пізніше, в 1989-му році , Верховною Радою СРСР, ця депортація була нарешті засуджена, визнана незаконною і оголошена злочинною. Татари отримали реальну можливість відновити порушене кимось і колись право на свою споконвічну територію, що входила до того часу до складу суверенної України, територіальну цілісність якої у 1994-му році гарантували не багато не мало, а три найавторитетніші країни у світі : Росія, Сполучені Штати Америки і Великобританія. Почалося активне повернення людей на свою рідну землю, радість і сльози, звичайно ж маса труднощів, але безперечно, колишній жах здавався позаду ...
Любі учні, пропоную вам перейти за посиланням та долучитися до перегляду цікавого та пізнавального фільму, який присвячений трагічним подіям,пов'язаним з геноцидом кримськотатарського народу та осіб інших національностей.
Приємного перегляду!




21 травня, четвер 

День вишиванки

День вишиванки
У культурі практично будь-якого народу є речі, які яскраво відображають його особливу національну традицію. Вишиванка - яскравий приклад і підтвердження цьому. Історія вишиванки своїми витоками сягає в незапам’ятні часи. Ще за свідченням знаменитого давньогрецького історика, географа і мандрівника Геродота, елементами вишиванки був прикрашений одяг скіфів, які проживали в наших землях в період VIII ст. до н. е. - IV ст. н. е. Знаменитий арабський мандрівник X ст. у своїх розповідях також згадує про русів, які носили вишитий одяг. У ході сучасних досліджень, наприклад, на Черкащині були знайдені срібні бляшки з фігурками чоловіків, датування знахідок VI ст., дослідження яких показали ідентичність елементів одягу і орнаменту вишивки українського народного костюма XVIII-XIX століть.
День вишиванки - поки ще не офіційне і відносно нове народне свято, покликане к сприянню єдності і культурного відродження всього багатонаціонального українського народу. Воно відзначається в третій четвер травня.
В 2020 році День вишиванки припадає на 21 травня.

25 травня, понеділок 

День філолога

Любов до слова, а саме такий сенс в перекладі з давньо-грецької означає поняття філологія
Філологія одна з найцікавіших наук, яка включає в себе цілу сукупність наукових напрямків, що вивчають нашу багату культурну спадщину, виражену як в літературній творчості, так і в мовній культурі. Ця велика область знань, дозволяє професійно проводити аналіз письмових текстів, спираючись на основу їх змістовної частини, стилістичної і мовної конструкції, встановлюючи з високою точністю унікальну історію і сутність особливої духовної культури даного суспільства.
Любов до слова, а саме такий сенс в перекладі з давньо-грецької означає поняття філологія, стало хорошим фундаментом для багатьох випускників та викладачів філологічних факультетів. Саме випускники цих факультетів є одними з найбільших щірих поціновувачів духовної культури і літературної творчості у всьому світі.
Своє професійне свято - День філолога, за даними проекту DilovaMova.com, вони відзначають 25-го травня, слідом за Днем слов’янської писемності і культури, який в Росії та Україні має одну спільну дату - 24-е травня. День філологів давно перейшов кордони багатьох держав і по праву його вже можна назвати міжнародним професійним святом фахівців, які представляють ті науки і напрямки, які в своїй сукупності об’єднує філологія. Лінгвісти і літературознавці, вчителі та викладачі в галузі літератури і мови, бібліотекарі та перекладачі й усі, хто пов’язав свою освіту і професійну діяльність з філологією - це надзвичайний колір будь-якої нації. Вони щодня стоять на варті наших культурних і духовних цінностей, не дозволяючи неуцтву проникати і пускати своє коріння в середовищі нашого підростаючого покоління, допомагають сучасному суспільству зберігати актуальні знання, протидіючи плутанині і втрати смислових зв’язків нашої власної культурної традиції.
У День філолога ми приєднуємося до всіх привітань, які йдуть на адресу всіх наших фахівців! Бажаємо Вам успіхів і здоров’я, радості та щастя! Ваша робота і Ваші зусилля відкривають для нас нові горизонти, служать зразковим прикладом глибоких пізнань для нас і наших нащадків, збагачують і надають особливу яскравість для всього нашого суспільного життя! З професійним святом Вас!

3 коментарі: